SIQ Fastighetsnätverk

Ett nätverk för ett fördjupat utbyte och lärande mellan fastighets- och bostadsbolag kring arbetssätt inom prioriterade områden. Framgångsfaktorer och förbättringsarbete baserat på befintliga kunddata. Syftet är att över tid bidra till utvecklingen inom verksamheterna till nytta för kunder och övriga intressenter.

Idag ingår 11 medlemsföretag i gruppen varav två av dem erhållit Utmärkelsen Svensk Kvalitet (USK) inom de senaste 5 åren. (Länk till https://www.siq.se/vara-tjanster/utmarkelsen-svensk-kvalitet/)

SIQ fastighetsnätverk riktar sig till de som driver den strategiska kvalitetsutvecklingen i organisationen. SIQ erbjuder genom nätverket en strukturerad samverkan mellan fastighets-och bostadsbolag med intresse att tillsammans driva frågor kring kvalitetsutveckling samt lära av varandra.

Genom att arbeta tillsammans sker erfarenhetsutbyte och gemensamt lärande. Medlemmarna kan aktivt bidra till att utforma hur samarbetet sker utifrån de mest aktuella kvalitets- och ledarskapsfrågorna är.

Vi erbjuder medlemsorganisationerna att:

  • Höja kvalitetskompetensen med fokus på gemensamma utmaningar
  • Synliggöra kvalitetsutveckling, lyfta fram goda exempel och skapa föredömen
  • Inspirera, sprida forskning och nya metoder
  • Erbjuda kompetens- och erfarenhetsutbyte
  • Lära av och med varandra i nätverket

Genom att fastighetsnätverket är en del av SIQs nationella medlemsnätverk – där seminarier, nätverksträffar och utbildningstillfällen årligen genomförs i nära samverkan med medlemmarna – möjliggörs även ett branschöverskridande erfarenhetsutbyte. Medlemskapet är för alla medarbetare, som kan delta vid seminarier, nätverksträffar och utifrån medlemsnivå erhålla utbildningsplatser och rådgivning.

Vi träffas digitalt 5-6 gånger per år.

SIQs roll är framförallt att planera, koordinera, facilitera samt följa upp möten och erfarenhetsutbyten och bidra med nya forskningsrön.

Är du nyfiken på att medverka och ännu ej är medlem,

kontakta  Katarina Barter för mer information!