Radikal kundinvolvering

Har ni gjort eller testat på detta?

Har ni på ett radikalt och nytänkande sätt involverat kunder i samproduktion av nya tjänster och produkter? I så fall söker vi från SIQ komma i kontakt med er för att ta del av era erfarenheter och även ge er möjlighet att komma i kontakt med andra radikalt kundorienterade organisationer. Hör av dig!

Det har länge varit känt att framgång kommer genom att erbjuda varor och tjänster som kunder och andra intressenter har behov av. Många är de metodiker som utvecklats för att ta reda på vad kunder uppskattar och eftersöker. Men hur skall man hantera detta då allt går så fort och affärsmodeller ändras så radikalt att man kanske inte helt vet sin del i näringskedjan och vem är egentligen just vår kund i morgon?

Resultatet nås fortare

Studien ”Organisationers främsta utmaningar – En studie med fem års horisont” visar på att det är en central utmaning att hantera. En strategi att hantera denna utmaning är att komma ännu närmare kunderna och ta med dem i tjänstedesign och produktutveckling. Då ökar chanserna dramatiskt att man ”hamnar rätt” och det kan också gå mycket fortare att nå resultat.

Lär och inspireras av varandra

Mot bakgrund av detta söker nu SIQ organisationer där ni har erfarenhet av att på ett radikalt nytänkande sätt vågat ta in kunderna i samverkan för utveckling av nya tjänster och produkter.

Vilka är ni som gjort eller testat på detta? SIQ planerar seminarier för att ni som vågat öppna denna dörr kan lära mer av varandra och även i ett senare skede inspirera andra. Hör av er på telefon 070-3463725 eller e-post nedan.

E-post Mats Deleryd